Ziua XVI – Luni, 17 Septembrie: Sospel – Menton, 21.65km cu 252m dif. de nivel

Până în Menton am vreo 5km de urcare și în rest doar coborâre, așa că nu e nici o grabă. Pe la 10:15 părăsesc campingul în care am stat 3 nopți și care se luptă cu cel din Ziua 3 pentru titlul de cel mai frumos camping al turei.

Deși nu e grea urcare, opresc o dată să mă dezmorțesc și să fac o poză.

Sospel to Menton bike touring

Mai opresc la intrarea în tunelul prin care am trecut în Ziua 13 ca să îmi pun stopul pe spate. Având o lungime de 700m și fiind puțin în urcare, am fost ajuns de mașini și m-am oprit de 2-3 ori ca să le fac loc să treacă. Aproape de ieșirea din tunel m-au ajuns alte mașini, dar au stat cu răbdare după mine până am ieșit din tunel. Pe Facebook mi-a scris un tip ce locuiește în Menton că el n-a trecut niciodată prin tunel fiind interzis cu bicicleta. Am văzut și eu indicatorul în poza din Ziua 13, dar atunci nu l-am observat la cât eram de obosit și să o zic pe aia dreapta, sigur nu urcam prin Col de Castillon doar ca să ocolesc tunelul.

După ieșirea din tunel începe coborârea spre Menton. Fac o poză din mers și mai opresc doar la intrarea în oraș să mănânc la McDonald’s unde mă bucur că panoul de comandă are și meniu în limba engleză.

După ce termin de mâncat mă pun să caut cazare. Cum nu vreau să pierd iar trenul ca în Paris, renunț la camping ca să nu mai am de împachetat dimineață prea mult. Sun la un guest house, dar sunt toate locurile ocupate. Până la urmă găsesc un hotel de 2 stele la 250m de gară, iar până acolo îmi mai ia câteva minute, fiind tot coborâre.

Mă duc la recepție să-mi iau camera care costă 52 euro/noapte fără mic dejun. Bicicleta o las într-un hol la cea de-a doua ieșire din hotel, care e încuiată, iar apoi urc bagajele în cameră. Condițiile de cazare sunt mai bune decât la cort doar prin prisma faptului că am o baie complet utilată, în rest cortul meu arată mai bine decât camera asta și nici nu e cu mult mai mic.

Fac un duș și plec apoi la gară să văd cum ajung mâine la Paris, mister rămas neelucidat deocamdată. Am norocul și nimeresc o doamnă la casa de bilete care vorbește cât de cât engleză. Îi explic că vreau să ajung la Paris, dar n-am cum ambala bicicleta. Îmi printează un itinerariu pentru trenurile TER pe care pot lua bicicleta nedemontată și apoi dă din cap că nu-i tare bine: trebuia să schimb trenul la Nisa, Marseille și Lyon, afacere care dura vreo 12 ore. Îmi spune să aștept puțin și pleacă la manager, iar după ce se întoarce zice să demontez bicicleta și să o învârt toată în folie ca să o pot lua pe TGV, tren ce merge direct la Paris, face vreo 6 ore și costă 108 euro.

Găsesc pe Google Maps un magazin de construcții destul de aproape și cumpăr scotch și folie cu bule.

Încerc să cumpăr biletul online cu cardul, dar tranzacția e refuzată de 2 ori, nu-i place cardul meu. Curios lucru, căci cu același card am cumpărat online biletul de la Paris la Lyon. Caut un bancomat pe lângă hotel și apoi mă duc iar la gară să cumpăr biletul ca să nu am grija asta dimineață. Stând la coadă îmi verific contul pe telefon și mi se pare că am mai puțini bani decât ar trebui. Bănuiesc că au fost retrași banii din cont de fiecare dată când am încercat să iau biletul online, adică 216 euro. După puțin timp, când au fost actualizate tranzacțiile în aplicația băncii, am văzut că fix așa s-a întâmplat.

De la gară plec să beau o cafea și să mănânc ceva, iar apoi mă învârt puțin prin oraș și mă întorc la hotel căci se schimbă vremea și începe să picure.